Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, arată faptul că, în ședința de Guvern, s-au aprobat investiții majore în transportul feroviar și pentru refacerea liniilor de cale ferată. Astfel, se vor achiziționa 23 de locomotive electrice noi, care vor atinge viteza de 160 km/h, o viteză care va aduce România în rând cu țările occidentale. Noile trenuri vor acoperi cele mai importante rute feroviare din România.
”Achiziționăm încă 23 locomotive electrice noi și reabilităm alți 143 km de cale ferată!
Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Achiziția a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România.
Noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
• București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
• București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
• București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
• București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
• București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
• București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
• București-Buzău-Tecuci-Iași;
• Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău;
• Galați-Constanța/(Mangalia);
• București-Constanța/(Mangalia).
Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km).
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni.
Acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale:
• reducerea timpului de călătorie;
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului;
• optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă;
• creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat;
• atragerea de investitori și capital care vot dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.”, scrie Sorin Grindeanu.
Sursa: stiripesurse.ro