Președintele partidului AUR și candidatul acestuia la alegerile prezidențiale, George Simion, a lansat acuzații grave privind situația companiei aeriene naționale TAROM, susținând că vânzarea recentă a sloturilor de aterizare și decolare de pe aeroportul Heathrow din Londra către Qatar Airways reprezintă un pas în direcția falimentării controlate a companiei. Într-un articol publicat pe blogul său personal, Simion a exprimat îngrijorări cu privire la viitorul TAROM și a acuzat guvernul român și Comisia Europeană de complicitate în distrugerea „companiei fanion a țării”.

Vânzarea sloturilor: O decizie controversată

Conform declarațiilor făcute de Simion, TAROM a cedat 14 sloturi săptămânale pe aeroportul Heathrow, unul dintre cele mai aglomerate și prestigioase aeroporturi din lume, către compania Qatar Airways. Simion a ridicat întrebări legate de implicarea autorităților române și europene în această decizie, sugerând că există interese ascunse care doresc falimentarea companiei de stat pentru a facilita înlocuirea acesteia cu operatori privați precum Wizz Air.

„Cine din statul român și Comisia Europeană a agreat vânzarea pe bucăți a TAROM și înlocuirea companiei de stat românești cu Wizz Air?” întreabă retoric Simion, acuzând presiuni și trafic de influență la nivel guvernamental pentru a favoriza alte companii aeriene.

Legături cu vizita premierului în Qatar?

Simion nu a ezitat să facă legătura între această tranzacție și vizita premierului Marcel Ciolacu în Qatar din luna aprilie, sugerând că această întâlnire ar putea avea legătură cu vânzarea sloturilor. Acuzațiile sale se extind și asupra Wizz Air, despre care afirmă că a beneficiat de un tratament preferențial din partea autorităților române, în detrimentul altor companii aeriene, precum Blue Air.

Planul Simion pentru salvarea TAROM

În fața acestui context critic, George Simion a propus un set de măsuri pentru salvarea și revitalizarea TAROM, intitulat „Planul Simion pentru Transporturi”. Aceste măsuri includ restructurarea reală a companiei, tragerea la răspundere a celor vinovați pentru pierderile suferite, eliminarea numirilor politice din conducerea companiei și modernizarea flotei aeriene prin eliminarea avioanelor Airbus și ATR.

„Tarom poate fi salvat și eficientizat și trebuie să rămână al românilor, prin măsuri concrete, transparente, dar mai ales hotărâte”, a subliniat Simion, care a avertizat că România riscă să piardă din cota de piață în beneficiul altor companii aeriene.

Critici la adresa guvernului și Comisiei Europene

Simion a criticat dur acordul încheiat de guvernul României cu Comisia Europeană, prin care TAROM a fost obligată să cedeze o parte din cota sa de piață și să își reducă parcul de aeronave și numărul de rute. El a denunțat faptul că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a acceptat aceste condiții, pe care le consideră „scandaloase” și defavorabile intereselor României.
sursa: stiripesurse.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *