Cinci supermarketuri Mega Image și unul LIDL din Capitală au amendate, de ANPC pentru nereguli. Oamenii legii au constatat produse expirate oferite spre vânzare, dar și prezența de gândaci și mizerie.

“În ultimele două zile, comisarii au verificat 5 magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 și 4 ale Capitalei, precum și un unul aparținând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4”, se arată în comunicatul transmis de ANPC

Amenzi contravenționale de 97.000 de lei

Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC București-Ifov au aplicat amenzi contravenționale de 97.000 lei și măsuri complementare care au prevăzut:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
– oprirea temporară a prestării de servicii, pentru 3 magazine Mega Image, până la remedierea deficiențelor constatate
– oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte 2 magazine Mega Image.

Neregulile constatate

Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost:
● Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
● Comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenta mucegaiului etc.)
● Comercializarea unor preparate din carne (mezeluri și brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare si consistență
● Lipsa igienizării, prezența unor acumulări de lichide și resturi de ambalaje, în spațiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare
● Prezența infestației cu gândaci (vii și morți, în capcane)
● Utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată și cu ventilatoarele încărcate de grăsime și praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate
● Comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantități mari de gheață în ambalaje.

” Practic găsim aceleași probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanții magazinelor aceluiași lanț – Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesați de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor și măsurilor aplicate de noi, ori, pur și simplu, a început să le placă ”picătura chinezească”.” – Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *